10 טיפים לתזונה נכונה להפרעת קשב וריכוז

כל האמהות והאבות המנסים לשכנע את ילדיהם לאכול משהו יותר בריא מאוכל מהיר, סודה ממותקת או תה קר, המבורגרים, וצ'יפס מעטים מצליחים. לאמהות לילדים המאובחנים עם ADHD יש בעיה גדולה יותר: לשכנע את ילדיהם לאכול.

תרופות ל- ADHD יכולות להקהות את התיאבון של הילד, ובלוטות הטעם ההפכפכות שלו יכולות לגרום לו לא לרצות לאכול אוכל מתוך קופסת האוכל היפיפיה שבחר בחנות בשבוע שעבר. התוצאה? הארוחות בבית הספר לא נאכלות ומוחזרות הביתה.

ואם זה לא מספיק, ישנם מאכלים שאינם מומלצים כלל לילדים עם הפרעת קשב וריכוז - סוכר, צבעי מאכל וחומרים משמרים וכן, אחרים מאוד מומלצים כגון: חלבונים (על מנת לשמור על ערנות), אומגה 3, חמצות שומן (כדי להגביר את תפקוד המוח והזיכרון) פחמימות מורכבות (כדי למנוע קריסות ארגיה) וויטמינים ומינרלים (אבץ, ברזל, מגנזיום המסייעם בשיפור הריכוז).

מציאת מזונות עשירים בחלבון ופחמימות מורכבות - הטעימים מספיק בשביל אכלנים בררנים - הייתה משימה מרתיעה לפני כמה שנים. היום, יש חטיפי אנרגיה ומשקאות שאותם אפשר להוסיף לילקוט של ילדך ולהיות בטוח שיגיע לבטנו ולא לפח האשפה הכיתתי.

הוספת חטיף אנרגיה המכיל פירות,או פירות כגון תפוז, תפוח לתזונת הילד מומלץ מאוד. הם ללא שומני טרנס, עשירים בסיבים, חלבון, ויטמינים ולעיתים אומגה 3 ואומגה 6 אין שימוש בשומנים מוקשים, צבעי מאכל וחומרים משמרים או מלאכותיים.

שייק על בסיס פירות הוא מרכיב מנצח לתזונת ילדכם המאובחנים עם ADHD. מחקר שנערך לאחרונה מצא כי לילדים עם הפרעות קשב וריכוז יש רמות גבוהות יותר של רדיקלים חופשיים. בעוד יש צורך במחקרים נוספים, מחקר זה מצביע על כך שאנשים עם הפרעת קשב וריכוז עשויים להיות רגישים יותר מאנשים ללא ADHD למצב הנגרם מפגיעה של רדיקלים חופשיים.

זכרו שלא כל הילדים יסכימו לאכול את האוכל שמוגש להם אפילו אם מדובר על חטיפי אנרגיה או פירות. הפתרון הוא ניסיון חוזר ונשנה עד שתאתרו את האוכל שהילד שלכם אוהב.

להעמקה נוספת:

מזונות להפרעת קשב וריכוז / קרן וולקמיר, נטורופטית בכירה

תזונה שלא מתאימה למאובחנים עם ADHD/ בריאותון

תזונה ו-ADHD/ אגודת רופאי הילדים (באנגלית)

    0