top of page

ניהול זמן לסטודנט הנמנמן


כשזה מגיע לניהול זמן, הרבה סטודנטים מרגישים שהם קורבן של הנסיבות; יש תמיד מה לעשות, תמיד יש עוד ועוד מטלות – נשמע מוכר? אם כן, אתם לא לבד. אבל אתם גם לא הקורבן.


סטודנטים רבים רואים את הנסיבות החיצוניות להם כאחראיות בלעדיות לכך שאין להם זמן להתעמל, ללמוד למבחן בזמן סביר, להגיש תרגילים ועבודות בזמן .


וכן באופן כללי משקיעים מאמצים רבים כדי שהדברים יעשו. לעיתים יש מצבים שהם מחוץ לשליטתנו, לדוגמא, הידבקות בשפעת, למרות זאת, רוב הדברים כן בשליטתנו – אנו מחליטים כמה ובמה להשקיע את הזמן שלנו.


קריאה נוספת:


למרות שזה נוח יותר להעביר את האחריות למצבנו לאחרים, גישה שכזו תשאיר אתכם לטווח הארוך חסרי אונים. משום שלא תוכלו להניע את עצמכם לעבר מטרותיכם. סטודנטים רבים רואים את עצמם כקורבן של הנסיבות בכל הקשור ללימודיהם. כאשר אתם בוחרים בגישה כזו אתם סובלים וכך גם הסביבה; אתם באופן קבוע בלחץ באינטראקציות עם אחרים כי הם עשויים להוסיף מטלות נוספות על מה שנתפס כעומס גדול.


כך לדוגמא, סטודנט יכול להלחץ לקראת קורס בסטטיסטיקה כאשר איננו מעוניין ב"תרגיל נוסף להגיש". בהמשך מתפתחת המחשבה ש"זה בלתי אפשרי להשלים את כל המשימות" ועוד בזמן. בסופו של דבר מפסיקים לנסות כי "זה לא משנה כמה ננסה, אנחנו ניכשל". זה אופן החשיבה שמתפתח כדפוס.


בעבודתי עם סטודנטים עם קשיי התארגנות ראיתי שלרוב יש להם יכולת השפעה גדולה יותר על המצב שלהם מאשר מה שנדמה להם, אבל פריצת הדרך מתרחשת כאשר הם מתחילים להשתמש במשאבים האישיים שלהם במקום לחכות שמשהו סביבם ישתנה. אפשר להשוות זאת לאנשים שמוצאים את עצמם בחובות ומאשימים את חברת כרטיס האשראי במקום לקבל את העובדה שהיתה להם ברירה – שלא לבזבז יותר כסף ממה שהיה.


אך על פי דוגמא זו, רק אם הם מקבלים את העובדה שהיתה להם ברירה אחרת ושהם יכולים הבנה כי הם מסוגלים לשנות את הדפוס. הם יכולים לעשות צעד משמעותי לקראת עצירת הבזבזנות. באותה מידה ניהול הזמן יכול להשתפר רק לאחר הבנה ומודעות לכך שהדברים בידיים שלהם.


הכר בתפקידך ובאחריותך


עליכם להבין שאתם המחליטים העיקריים והיחידים בנושא השקעת זמנכם. ישנם מצבים מסוימים שבהם פשוט צריך לעשות את מה שצריך כדי שהדברים ייעשו בזמן קצר. זה יכול להיות כאשר יש עבודה שצריך להגיש בקרוב, התכוננות למבחן חדש או הכנת סיכומים. עומס לא חייב להיות הנורמה אך אם קיים עומס בלימודים כדאי לשוחח על כך עם אנשים בסביבתכם; חברים ומכרים, וכן במקום העבודה כדי למנוע העמסה מכיוונם.



דבר העורכת

ברוכים הבאים למגזין קרוסלה, מגזין לאסטרטגיות ותמיכה ב-ADHD ולקויות למידה. מיועד לכל מי שלקויות למידה והפרעת קשב וריכוז משפיעים על חייו...

 

כתבות מומלצות

סיפור אישי

"

"

כתבות נוספות

bottom of page