top of page

מפת הכעס: להבנה טובה יותר של הכעס


מפת הכעס היא כלי המיועד לילדים - להכרה טובה יותר של עצמם בשעת כעס. הכעס נחשב לאחד מהרגשות המזיקים וההרסניים ביותר אצל כל אדם ובפרט אצל ילדים שאינם מבינים את רגשותיהם.


הכעס עשוי להוביל להתנהגות של פגיעה בזולת וגם פגיעה פיזיולוגית של האדם הכועס בעצמו, שכן כעס מקושר לתחלואה גופנית.


אדם כועס מזין את כעסו על ידי דיבור פנימי . האמירות הפנימיות עליו חושב האדם מעצימות את כעסו ומלבות את רגשותיו. למרות שילדים נוטים לחשוב שכעסם נובע כתגובה ישירה למתרחש סביבם אין זאת האמת - הכעס מטפח את עצמו על ידי אמירות המצדיקות אותו. התגרות ישירה והתבטאות מעליבה או תוקפנית אינה המקור לכעס.


מפת הכעס מאפשרת לילד להבין את מהות כעסו, כיצד הכעס בא לידי ביטוי בהבעת פניו, בתחושותיו הפיזיולוגיות, באמירות פנימיות ובהתנהגותו. מפת הכעס הניתנת לתלמיד בעת כעסו או לאחר מכן, מאפשרת מודעות לתופעות אלו כאשר הכעס מופיע.


מודעות זו היא נקודת פתיחה לבחירה בהתנהגות הרצוייה לילד על ידו במקום ההתנהגות האוטומטית שנוצרה.


לקבלת PDF עם קובץ מפת הכעס לחצו כאן וכתבו בנושא ההודעה - מפת הכעס.


שלכם,


הכותבת עדן הר.M.A. פסיכותרפיסטית בטיפול רגשי- קוגניטיבי (CBT), קצר מועד המותאם להורים וילדים המאובחנים עם הפרעת קשב ולקויות למידה. מומחית לקויות למידה וקשב ונוירופידבק. לבדיקה האם הטיפול מתאים לילדכם ולכם אפשר להתיעץ איתי (ללא תשלום): 052-6526265





דבר העורכת

ברוכים הבאים למגזין קרוסלה, מגזין לאסטרטגיות ותמיכה ב-ADHD ולקויות למידה. מיועד לכל מי שלקויות למידה והפרעת קשב וריכוז משפיעים על חייו...

 

כתבות מומלצות

סיפור אישי

"

"

כתבות נוספות

bottom of page