top of page

משחק מספרים - DIY

מה עוד אפשר לעשות בקיץ יחד עם הילדים? אז הנה הבאנו לכם רעיון מקסים ומגניב לגילאים הנמוכים. שעדיין לא הספיקו ללמוד את המספרים ואת החיבור בינהם. ומה שכייף במשחק הזה הוא שהוא משלב יצירה והכי כייף לילדים לשחק במשחק כל כך נפלא שהם יצרו בעצמם.

קריאה נוספת:

את המשחק מצאתי בבלוג המקסים של שירן קרסנטי המכיל רעיונות מופלאים לעבודות יצירה עם הילדים. בהסכמתה של שירן יבאתי אלינו את הרעיון שהכי מתאים להורים שרוצים שילדיהם ילמדו חשבון בשיטות מיוחדות ומשחקיות וכחלק מהחוויה המשפחתית. על האופן בו מומלץ לשחק במשחק אספר לכם בהמשך איך משחקים. בהוראה מתקנת ישנן אפשרויות שונות למשחק בהתאם לסגנון הלמידה וסוג הלקות (הפרעת קשב וריכוז, דיסקלקוליה או קשיים קלים בהבנת האופרציה החשבונית). אך תחילה, בואו וניגש למלאכה.

החומרים:

10 מקלות רופא גדולים

וואשי טייפ - אם תצליחו למצוא, אך זה לא חובה

מגנטים (מהסוג ששמים לנו על הדלת)

דבק (רצוי דבק חזק)

מספרים חתוכים מעץ

אטבי משרד

שלבי ההכנה:

1. לוקחים את מקלות הרופא ומדביקים עליהם את הוושי טייפ. אם אין לכם וושי טייפ אפשר לצבוע את מקל הרופא בצבעי אקריליק או לחלופין להשאיר את המקל בצבע עץ.

2. גוזרים את המגנט לפי גודלו של מקל הרופא ומדביקים אותו על חלקו העליון של המקל.

3. מדביקים את הסיפרה על חלקו התחתון של מקל הרופא.

4. חוזרים על אותה הפעולה 10 פעמים.

5. הנה המשחק מוכן.

המלצות למשחק:

זיהוי מספרים - מנקודה זו אפשר לחשוב על אינספור משחקים. נתחיל בזיהוי המספרים לילדים צעירים. מניחים את המקלות הפוכים ואת אטבי המשרד מניחים בערימה. כל אחד בתורו הופך את המקל וצריך לצרף אל המקל את מספר האטבים לפי המספר המצויין על המקל.

חיבור מספרים - מכינים קלפי ובהם כתובים חיבורי מספרים של העשרת הראשונה. לדוגמא, 1+3, 2+4 וכו' מחלקים לכל אחד מהמשתתפים מספר קלפים שווה וכן ערכת מספרים כמו זו שהכנו כשאטבי המשרד מוצמדים אל מקלות הרופא לפי המספר שכתוב בתחתית המקל.

כפל וחיבור - מכינים שני סטים של מספרים, כל אחד שולף מקל ומי שהמקל שלו בעל המספר הגבוה ביותר יעשה תרגיל כפל, אם יצליח יקח לעצמו את שני המקלות. המנצח הוא זה שיש לו שני מקלות.

כן כן, זה אומר להכין את אותה ערכה פעמיים. לאחר מכן מה שנעשה הוא משחק המזכיר את "מלחמה". שני המשתתפים הופכים את הקלף שבראשית הערימה יחד. על מנת שידעו מי ניצח במשחק הם צריכים להרכיב את התרגיל מהמקלות ולומר מה היא התוצאה. המנצח לוקח את שני הקלפים.

שחקו ותהנו והכי חשוב ספרו למערכת קרוסלה איך היה ואם יש לכם רעיונות מעניינים למשחקים נוספים שאפשר לשחק עם ערכה זו.

לעוד רעיונות מקסימים להכנה ויצירה עם הילדים אתם יכולים ל- Tiny Dreams



דבר העורכת

ברוכים הבאים למגזין קרוסלה, מגזין לאסטרטגיות ותמיכה ב-ADHD ולקויות למידה. מיועד לכל מי שלקויות למידה והפרעת קשב וריכוז משפיעים על חייו...

 

כתבות מומלצות

סיפור אישי

"

"

כתבות נוספות

bottom of page