top of page

הפרעת קשב וקריירה: האתגר


אתגר גדול העומד בפני סטודנטים הוא תקופת המעבר בין האקדמיה לעולם התעסוקה ותהליך ההשתלבות בעולם זה. הבוגר הטרי בשלב זה של חייו צריך להביע יכולות שונות של הסתגלות, התמדה, התמודדות עם האתגרים לראשונה וללא מסגרת. זוהי משימה שאיננה פשוטה עבור כל סטודנט ועל אחת כמה וכמה עבור הסטודנט שמאובחן עם הפרעת קשב וריכוז, דיסלקסיה, דיסגרפיה ועוד. אותו הסטודנט עשוי לשאת עימו תחושה של חריגות ותחושה של חוסר מסוגלות ביכולותיו.

קריאה נוספת:

מבוגרים המאובחנים עם לקות למידה או הפרעות קשב וריכוז על פי מחקרים חווים קשיים מיוחדים בעולם העבודה: קשה להם לנהל קריירה יציבה, קשה להם להתמיד במשרות ועקב דפוס בלתי יציב זה הם מתוסכלים יותר ממבוגרים אחרים שמצאו יציבות בעולם העבודה.

ממצא מעניין הוא האחוז הגבוה של המבוגרים המאובחנים עם הפרעת קשב וריכוז העוסקים בתחום היזמות ובתחום העסקי קריירה מסוג זה מאופיינת בתרבות עבודה דינמית ומשתנה, אי וודאית ומגוונת.

באלו קשיים עלולים מבוגרים עם לקויות למידה וקשב להתקל עם כניסתם לעולם העבודה?

1. קושי ארגוני - הם ימצאו עצמם מתקשים בניהול המרחב הפיזי שלהם, יאבדו חפצים , מסכים חשובים, ידחו משימות אברסיבייות שהם אינם מעוניינים לעשותם, יתקשו בזיכרון לטווח קצר, ויתקשו לעמוד ביעדים שהציבו לעצמם.

2. קושי תקשורתי - הם ימצאו את עצמם עוברים מנושא לנושא ולא מגיעים לשורה התחתונה, עיקר המסר שהיו מעוניינים להעביר. התפרצות לדברי האחר, יקשיבו לחלקים מהמסר וחלקים אחרים יפספסו, ידברו מהר מתוך ההנחה שהאדם העומד מולים יודע להקשיב מהר. לעיתים יתפרצו, יעירו הערות שאינן במקום "יגלו את הקלפים" במהלך משא ומתן ועוד.

3.קושי בניהול הזמן - יתכננו את לוח הזמנים שלהם בצורה שגוייה, לא ריאלית, יאחרו, יתקשו בהמתנה.

4. קושי אישי - דימוי עצמי נמוך, יחושו נחיתות ובושה, לא יהיו מודעים ליכולתיהם ויחושו חוסר שליטה בתחומי העבודה השונים. בשל ההתמודדות היום יומית שלהם עם הקשיים הם עשויים לחוות מתחים קבועים. בשל הקושי לעמוד בציפיות הם עשויים לכעוס על הסביבה שלא מבינה אותם.

מה

דבר העורכת

ברוכים הבאים למגזין קרוסלה, מגזין לאסטרטגיות ותמיכה ב-ADHD ולקויות למידה. מיועד לכל מי שלקויות למידה והפרעת קשב וריכוז משפיעים על חייו...

 

כתבות מומלצות

סיפור אישי

"

"

כתבות נוספות

bottom of page