top of page

מה הגורם להפרעת קשב וריכוז?


ישנם האומרים שמה שגורם להפרעת קשב וריכוז היא התזונה הלא נכונה. יש הטוענים כי זו שינה לא מספקת, יש הטוענים כי הפרעת קשב וריכוז מקורה בחינוך ויהיו שיטענו שהיא מולדת. כתבה זו תגלה לכם אחת ולתמיד, מהו הגורם להפרעת קשב וריכוז?


הברידס, שרשרת של איים בסקוטלנד, מכילה תושבים שכינים היו חלק בלתי נפרד מהשיטה לריפוי מחלות. אם הכינים היו עוזבות את שערות הראש של אדם מסויים, הוא היה הופך להיות חולה בחום,


שפעת וצמרמורות. לכן, אנשים חולים שמו כינים על ראשם באופן מכוון על מנת להבריא. וכאשר הכינים נשארו לא ברחו האדם הבריא. תושבי העיר האמינו שלכינים יש סגולות מיוחדות לריפוי מחלות.


התיאור של הכינים כסגולה רפואית סופר על ידי פרופ' גרמיני לפיזיקה בשם האנס פיטר כאשר ניסה להסביר את הנושא של סיבה ותוצאה. אם הכינים עוזבים את שערו של אדם מסויים - זה משום שראשו התחמם והופך להיות סביבה בלתי נוחה לכינים שרגליהן התחממו. אין זה אומר שהישארות הכינים מסייעת להחלמה. הישארו תהכינים היא רק התוצאה וכך גם במקרה של הפרעת קשב וריכוז.


כיום, קיימים מחקרים רבים המציגים את הפרעת הקשב כהפרעה נוירו-התפתחותית מולדת. כך לדוגמא, מחקר שנערך בקרב ילדים עם ADHD, הפרעת קשב וריכוז, ונעזר בסריקת מוח על ידי תהודה מגנטית, גילו אבנורמליות באיזורי מוח מגוונים בהשוואה לבני גילם, באיזור הקורטקסט הפרה-פרונטלי באונה הימנית, בקורטקסט הסנסו-מוטורי השמאלי ובצרבלום מכאן הסיקו החוקרים כי הממצאים האבנורמלים הזהים בקרב ילדים עם הפרעת קשב וריכו מעידים על מערכת פתופיזיולוגית דומה ומולדת בקרב ילדים עם ADHD.


נכון להיום, המחקרים שנעשו בנושא בשילוב תהודה מגנטית הם רבים ומבוססים וכיום חוקרים מקיימים מחקרים הבודקים ספיציפיקציה של איזורי מוח המציגים פעילות אבנורמלית בקרב ילדים המאובחנים עם ADHD. לפיכך, המחקרים המדעיים של ימנו מציגים תמונה לפיה הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה מולדת.


מנקודה זו עלינו להפריד בין שני תבחינים:

1. תסמינים של ADHD כגון: המשתפרים על ידי תזונה נכונה, ספורט, הרגלי שינה, תוספי תזונה ועוד.

2. סימפטומים דמויי ADHD, קושי לשמור על קשב רציף, קושי בשליטה באינהיביצה, הפרעות פסיכיאטריות ופסיכולוגיות ועוד שהם אינם נובעים מ-ADHD. במקרה זה נמצאו מחקרים המראים כי אנשים אכן מציגים סימפטומים הדומים ל-ADHD אך אינם מספקים עבור אבחנה. לדוגמא: רגישות לגלוטן, לחץ דם נמוך, דיכאון ועוד ועוד ועוד.

דבר העורכת

ברוכים הבאים למגזין קרוסלה, מגזין לאסטרטגיות ותמיכה ב-ADHD ולקויות למידה. מיועד לכל מי שלקויות למידה והפרעת קשב וריכוז משפיעים על חייו...

 

כתבות מומלצות

סיפור אישי

"

"

כתבות נוספות

bottom of page